15 reguli de etichetă la birou care vor îmbunătăți cultura organizațională

Adrian Murariu      Wednesday, November 21, 2018

Share this page with a friend

Regulile de etichetă la birou contribuie în mod direct la îmbunătățirea culturii organizaționale. Beneficiile unei culturi organizaționale „sănătoase” se vor vedea în modul cum funcționează organizația și, cel mai important, modul în care membrii se simt în orele pe care le petrec la birou.

În acest articol vei găsi un set de reguli de etichetă la birou pe care toți membrii unei organizației ar trebui să îl respecte.

Fii respectuos la birou

Respectul reciproc este un element important într-o cultură organizațională de succes. Fii respectuos cu toată lumea, indiferent de poziție.

În mediul profesional nu există diferențe de gen

Eticheta modernă în mediul profesional nu mai pune accent pe diferențele de gen. La serviciu precăderea este dată de poziția pe scara ierarhică și nu de genul persoanei.

Nu întrerupe alte persoane când acestea vorbesc

Este nepoliticos și arată lipsa aptitudinilor sociale. Este indicat să aștepți momentul potrivit și să ceri permisiunea să întrerupi. Nu întrerupe pur și simplu.

Pune telefonul personal pe silențios

Nu este nimeni obligat să-ți asculte soneria, notificările de pe WhatsApp, social media, etc. Limitează pe cat posibil toate aceste zgomote inutile pentru colegii tăi de birou.

Răspunde la mesajele/mailurile colegilor în timp util

Fie că e vorba de instant messages, mailuri, SMS-uri, mesaje vocale, răspunde în timp util. Nu trebuie să stai mereu cu ochii pe mesaje, organizează-te astfel încât să îți aloci timp special pentru a le răspunde. Este nepoliticos să îți lași colegii să aștepte.

Fii conștient că mirosurile puternice pot deranja

Multe organizații sau companii își desfășoară activitatea în birouri de tip open space iar mirosurile puternice pot deranja colegii de birou. Parfumurile puternice nu fac excepție.

Nu distrage atenția colegilor

Este indicat să eviți distrageri precum conversațiile personale cu alți colegi, muzică la volum ridicat sau alte zgomote puternice. Distragerile distrug productivitatea, a ta și a celor din jur.

Spune mulțumesc ori de câte ori ai ocazia

Am scris un articol întreg despre gratitudine, îl poți citi aici.

Nu veni la birou dacă ești bolnav

Cultura organizațională sănătoasă ziceam mai sus, adică cu membri sănătoși fizic și psihic. Lucrează de acasă dacă ești bolnav, sunt sigur că vei găsi înțelegere de la toată lumea.

Fii tolerant cu opiniile celor din jur

Oamenii sunt diferiți și să găsești metoda potrivită pentru a lucra cu fiecare în parte. Adaptează-te mediului și oamenilor din jurul tău. A fi tolerant este doar o metodă.

Setează-ți un mesaj de out-of-office pentru a răspunde mailurilor cât timp ești în concediu

În felul acesta îi ții pe cei cu care lucrezi informați și eviți alte telefoane care te vor deranja în timpul tău personal. Mai mult despre netiquette poți citi aici.

Problemele personale rămân acasă, probleme de serviciu rămân la serviciu

Ceea ce faci în timpul liber poate fi un subiect de small-talk într-o pauză de cafea, dar dacă ai probleme în familie, caută mai degrabă ajutor specializat decât să te plângi colegilor. A cere ajutorul într-o chestiune personală este altceva.

Citește și despre cele 5 lucruri pe care să le faci pentru un mediu de lucru plăcut.

Treci la subiect

Pune-ți ordine în idei înainte de a avea o conversație și nu irosi timpul colegilor de birou. Fii eficient în comunicarea verbală dar și cea scrisă.

O tehnică care să te ajute în acest sens este BLUF – Bottom Line Up Front. Este des folosită în mediul militar când, în cadrul unui briefing către comandant/șef, se prezintă ideea principală sau propunerea principală iar aceasta se dezvoltă, explică doar dacă comandantul sau staff-ul  său o cere.

Tonul mesajului tău este greu de descifrat în comunicarea scrisă

Destinatarul mailului tău va avea dificultăți să „ghicească” tonul pe care îl folosești în comunicarea scrisă. De aceea, fii cu băgare de seamă la cum folosești semnele de punctuație. Un „Mulțumesc!” este total diferit față de un „Mulțumesc...”

Faci parte dintr-o echipă

Pune accentul pe echipă, nu pe tine. În felul acesta vei îmbunătăți relațiile dintre tine și colegii tăi și vei crea bunăvoință.

Sper că ți-a plăcut acest articol. Vrei să știi cum poți deveni un comunicator mai bun, mai rafinat, care știe să se descurce în orice situație? Înscrie-te la cursul online Brand Personal Magnetic.

PS: Vrei să îmbunătățim împreună calitatea relațiilor profesionale din România?  Dă un share acestui articol pe LinkedIn sau Facebook astfel încât informația asta să ajungă la cât mai mulți oameni. Sharing is caring!

Comments

BPM Banner 85%

Imagini de la evenimentele anterioare

Înscrie-te la newsletter pentru a fi mereu primul care află despre informațiile și evenimentele pe care Etiquette Training le oferă!