Cafeaua și întâlnirile de afaceri: 7 elemente de logistică esențiale pentru o experiență plăcută

Andrei Pop      Friday, June 14, 2019

Share this page with a friend

În articolele anterioare am discutat puțin despre cum să bem cafeaua la birou și când mergem în vizită la prieteni. Azi ne vom concentra în mod speciific pe întâlnirile de afaceri și vom povesti pe scurt despre câteva elemente de logistică pe care e indicat să le ai la îndemână dacă vrei să te asiguri că, indiferent pe cine găzduiește compania ta, îi vei putea servi cu o băutură de calitate.

Acestea fiind spuse, s-ar putea ca pentru unii, acest articol să acționeze mai degrabă ca o oportunitate de reîmprospătare a cunoștințelor, iar pentru alții poate că va fi un ghid util pentru a cunoaște „nordul” în ce privește câteva elemente de etichetă în afaceri în ce privește consumul cafelei la birou. Indiferent în care barcă te afli, eu mă bucur că îți pot fi alături cu acest ghid.

 

  1.  Filtru de cafea sau similare

Hai să trecem prin cele evidente mai întâi. Îți reocomand să folosești un filtru de cafea la birou pentru că e eficient. Acestea fiind spuse, dacă ai o afacere care pune preț pe intimitate, atenție și pe o interacțiune profund umană cu clienții, s-ar putea ca brandul tău să fie mai bine reprezentat dacă faci un efort în plus să faci cafea la ibric, din boabe măcinate proaspăt. Când spun asta mă gândesc la branduri de vestimentație la comandă spre exemplu sau barbershopurile de lux (în măsura în care permite timpul să ofere astfel de experiențe clienților). Și, în general, orice brand sau business care oferă servicii premium, ar avea de câștigat dacă, în momentul în care le vin clienții pe ușă, aceștia sunt tratați cu o atenție specială.

 

  1. Set de servire asortat

Acest set ar trebui să includă cești, tavă și farfurii suport pentru ceștile de cafea. Ideal, întreg setul este din porțelan. Recomand un set de minimi șase cești, întrucât acesta va acoperi nevoile tale logistice pentru majoritatea întâlnirilor de afaceri. Dacă obișnuiești să ai întâlniri de afaceri cu mai mult de 6 participanți, atunci sugerez să cumperi mai multe seturi similare, pentru a oferi o experiență unitară tuturor celor din sală. E important ca, la o întâlnire de afaceri, toată lumea să fie tratată cu respect și să se simtă la fel de apreciată.

 

  1. Șervețele

Am avut ocazia să particip la multe întâlniri de afaceri și, nu doar o dată, am observat că un accesoriu important lipsea: șervețelele. Asigură-te că ai mereu șervețele la dispoziție pentru oaspeții tăi. Șervețelul este un articol care asigură un minim de igienă pentru băutorii de cafea. Acestea pot fi poziționate lângă ceașca fiecărui participant sau într-un suport special destinat, în locații ușor accesibile tuturor.

 

  1. Lingurițe de inox

Într-un articol anterior, am specificat ce ustensile ar trebui să fie servite unui băutor de cafea pentru o experiență plăcută. Găsești articolul aici. Lingurițele se numărau, evident, printre acestea. Ad minimum trebuie să ai:

  • Lingurițe uniforme pentru toate ceștile pe care le ai la dispoziție în seturile de servire;
  • Lingurițe speciale pentru cafea și îndulcitori.

 

  1. Lapte

Pentru o experiență plăcută, trebuie să acomodăm toate gusturile posibile. Așadar, laptele ar trebui să fie nelipsit dacă intenționăm să servim cafea oaspeților și colegilor la birou. Dacă vrei să fii mai expeditiv, în zilele noastre există soluții eficiente pentru a depozita lapte pentru astfel de ocazii.

Implicit, vei avea nevoie și de un loc în care să depozitezi cum ar fi un mic frigider sau similare.

 

  1. Îndulcitori

Zahărul e tovarășul de drum al cafelei în general. Poți opta pentru zahăr granulat la cutie sau zahăr cub. Indiferent de opțiune, asigură-te că participanții au ustensilele necesare pentru a se putea servi. Pentru o variantă mai sănătoasă, îți recomand să foloseși zahăr brun.

Pentru un plus de creativitate, mai poți avea la dispoziție și ciocolată răzuită, pe care o poți presăra pe anumite tipuri de cafele. Pentru idei în acest sens, poți explora articolul nostru despre principalele 12 tipuri de cafele ce pot fi făcute cu un espressor.

 

  1. Gustări dulci și sărate

Niște fursecuri, niște biscuiți pentru cafea, eventual niște salatine, sunt opțiuni care vin și complimentează experiența cu cafeaua. Mai ales dacă vorbim de o întâlnire care se anunță a fi mai lungă, indicat ar fi să ai niște gustări disponibile. Rolul acestora este dublu:

  1. Mai omoară foamea – ceea ce e bine pentru că astfel oamenii se pot concentra pe întâlnire și nu pe propriul stomac;
  2. Scad riscul apariției hiperacidității gastrice – ceea ce e iarăși bine pentru că scade riscul ca participanții să devină iritabili;

Implicit, dacă intenționezi să servești participanții cu gustări de orice fel, indicat ar fi să existe recipienți pentru acestea (tave, farfurii) și, la nevoie, farfurii și ustensile de servire pentru participanți. La fel ca și în cazul setului de cești, ideal ar fi să cumperi toate aceste farfurii și tăvi din seturi similare, pentru a te asigura că există o uniformitate de imagine.

Cam atât pentru moment. Ce alte elemente de logistică ar mai fi utile pentru a ne asigura că suntem o gazdă bună pentru oaspeții noștri la întâlnirile de afaceri? Scrie-mi un comentariu cu ideile tale. Pe curând!


Ți-a plăcut articolul? Mai avem multe informații și ponturi de împărtășit cu tine, dar nu le-am putut pune pe toate în scris. Așadar, dacă vrei să ne vedem live, intră pe pagina noastră de evenimente ca să vezi unde și când ne putem întâlni ca să te ajutăm să descoperi și mai multe din sfera etichetei și a bunului gust în general.

Dacă vrei să optezi pentru o variantă mai confortabilă, am pregătit și un curs online în care îți oferim detalii concrete, acționabile, despre cum poți deveni, în esență, un brand personal magnetic. Dacă accesezi acest link, vei beneficia de o reducere semnificativă pe care o oferim unui număr limitat de membrii ai comunității noastre.

Cu mare drag,

Andrei

Comments

BPM Banner 85%

Imagini de la evenimentele anterioare

Înscrie-te la newsletter pentru a fi mereu primul care află despre informațiile și evenimentele pe care Etiquette Training le oferă!